32

nystart!

akvarieupdate;

27 september 2007
tafatt mutti köper stim neontetror & läskiga bajsätarfiskar till sin passionerade dotter som grinar på sängen aka femåring som inte får det han vill ha i godisbutiken. jag hatar neontetror! hatar & hatar men dom är fula! fula & fula men liksom, opersonliga! grinar ännu mer pga faktumet att dom inom några timmar skulle dö pga dåliga vattenhalter & dålig pump. akvariets bakterieflora är inte liksom färdigt än! inte temperaturen heller.

28 september 2007
vaknar. en neontetra som tappat typ all färg pga stress & rädsla förmodligen simmar förvirrat fram&tillbaks. de två bajsätarna lider också av panikångest & käkar snart igenom glaset. vart är de 9 andra neontetrorna tänker jag & hoppas att bajsätarna ätit upp dom. när jag kommer hem ser jag. dom har sugits in i pumpen! deras huvuden sticker ut längst ner på pumpen. misären är påtaglig!!!!!

slutsats;
får lov att börja upp helt. asså det är inte hur lätt som helst att bygga upp ett ekosystem ska ni veta! i nån glasburk lissom! är i princip missnöjd med allt. men det ska bli bättre it will! den här gången ska jag göra allt själv & typ mer på riktigt & framför allt mycket långsammare. ta mig samman liksom.

helglista:
- hämta k på arlanda dvs gå upp fyra imorrn bitti! mys ashell.
- hem & ta hand om mitt akvarium, göra engelska läxa & städa rummet. läsa tove jansson berättelser för lillasyster.
- på söndag naturkunskapsuppgift! dvs hitta en area på 10x10 & sedan utforska alla levande organismer, fota & sedan sammanställa. lillasyster ska såklart vara med. hon är sju men vet mer om naturen än nån jag vet typ.

commentz
skrivet av: anna

du är den enda! ååh jag älskar bilden av huvudena som sticker ut!
jag ska hjälpa dig om du inte fått ordning på det när jag kommer!

2007-09-29 @ 21:56:11
hemsid@: http://annie-laura.blogspot.com
skrivet av: nadja

"deras huvuden sticker ut längst ner på pumpen"

HAHAHA!

2007-10-14 @ 20:49:37
hemsid@: http://hemmaborta.blogspot.com/

skriv nått:

namn:
spara dig

e-m@il: (publiceras ej)

url:

text:

Trackback
RSS 2.0