121

idag skrev jag 3 a4 innehållandes politiska åsikter. 2 a4 var kanske om rovdjur & dess existensrätt & den sista sidan var om det nya betygsystemet. för att kortfatta 3a4:

-låt björnar, vargar, whatever, attackera hur många som helst. det är mänskligheten bör utplånas. det är inte i skogen man behöver bära vapen, det är på stan ok?! (& nej jag bor inte i sthlm & jobbar på kontor)
-jag har ALDRIG hört någon klasskamrat säga något annat än att dom inte gillar ig - g - vg - mvg, just för att det är för breda gränser. alla jag pratat med, innan 1-5 systemet infördes igen, har velat haft bort ig-mvg systemet eftersom det ger orättvisa då g kan vara allt från "mja du klarade ju ett omprov så okej" till "bra jobbat! du gjorde verkligen allt du kunde, men, tja, någon direkt fallhet för ämnet har du väl inte, men helt klart godkänt!" till "50% av allt du gjort har varit vg! men sen var du ju sjuk i 2 veckor..". men NU när (betoning)moderaternas nya skolminister vill införa ett mer rättvist system tycker alla det är JÄTTEDÅLIGT, liksom, "typiskt moderaterna"! oh jag orkar inte. allt känns så. medeltid.

okej jag hade väl kunnat korta mer.

commentz

skriv nått:

namn:
spara dig

e-m@il: (publiceras ej)

url:

text:

Trackback
RSS 2.0