munchkin!!!!!!!!!!!! kawaii & sånt.


för er som inte orkar läsa står poängen med inlägget längst ner i betydligt nedkortad version!

jag älskar genetik. ungefär det mest intressanta som finns i hela världen! finns i alla fall inte många ämnen som är mer intressanta än genetik. folk blir upprörda av genetik vilket är helt fantastiskt underbart! anyway. idag såg jag (inspelat) gattaca, en film om genetik. det vanliga "vad händer om vi leker gud för mycket" the futures point of view film (vilket jag älskar). som om leka gud skulle vara något nytt, sensationellt... i alla fall, filmens särskilda handling var urvalet vi människan gör/kommergöra genom att försöka bilda supermänniskor aka ta de med bästa möjliga genetiska uppbyggnad, ge dom privilegium till det mesta & låta de mindre lyckligt lottade bli städare (tex), en genetik-rasism kan man säga. jag tror allvarligt att vi människor inte var byggda att lyckas. någon gång under mänskliga historien kommer vi göra snedsteg. för nyfikna, för otåliga, för giriga. detta är såklart inte bara mänskligt utan gäller i princip alla djur. vem nöjer sig när man vet att det finns mer? därför arter uppgraderas. naturligt urval, darwin & sånt. människan är en art & även vi kommer uppgraderas vilket förmodligen kommer göra att gattaca nångång kommer bli en sanning! men jaja. jag godkänner det. jag kommer inte leva då, & mina barnbarnbarnbarn(nånting etc) kommer vara så pass anpassade att dom ändå inte kommer märka av skillnaden. jag är för genmanipulation. mest för att det är "naturligt". det människor glömmer är att vi har manipulerat våran omgivning i tusentals år. kanske inte i labb men definitivt på andra sätt. nästan inga växter/djur är i samma form som de var från början, så varför skulle vi stanna nu. det är läskigt aa. men jaja. thats life. det finns en himmel man kan leva i sen om man inte är nöjd liksom (alla får tro på det man tror på & jag tror på det). iallafall. angående youtube filmen! jag dör! jag ska ha en munchkin katt! munchkin katter är en "manipulerad art" står det på wikipedia. öh, precis som alla andra katt/hund/häst raser? man har helt enkelt valt att föda upp en art byggt på två katter med korta ben. försiktighet är viktigt när man "föder upp en ny art" men med munchkin katter ser jag verkligen inget fel. & med inget fel menar jag inget märkvärdigt "fel" som andra arter saknar. tex kanintaxen & falabellaponnyn.

poängen med inlägget var att säga att jag tycker genetik är intressant & att jag vill ha en munchkin katt nångång.

commentz
skrivet av: Linn

Vi skulle ha diskussioner om sånt på NV, men gick aldrig nå bra för alla var för genmanipulation, ändå. :) Fast okay, hur söt den än är så tycker jag nog att det är ganska onödigt att ge katter korta ben. men dataspel och glass är ju också "onödigt" så vem bryr sig?

2008-10-13 @ 08:37:54
skrivet av: emma

onödigt ja, kanske. fast det kan man ju säga om våra respektive hundraser också. ursprungligen såg alla hundar i princip likadana ut, nu finns det över 500 raser med olika utseenden. anledningen till att folk korsade/framavlade nya raser var också mycket av ytliga skäl så jag kan trots allt inte säga att det är fel.

2008-10-13 @ 14:05:52
hemsid@: http://lunchbox.blogg.se/
skrivet av: nea

klart det inte är onödigt, estetisk skönhet är viktigt (även om inte viktigast liksom)! jag menar hur deppit skulle det inte bli om alla var fula och funktionella. isåfall säger man ju liksom att konst är onödigt och då kan faktiskt ta sig i röva.

2008-10-13 @ 19:29:12
hemsid@: http://tonythepony.blogg.se/
skrivet av: nea

kan MAN menar jag då alltså. saknades ett ord där.

2008-10-13 @ 19:29:49
hemsid@: http://tonythepony.blogg.se/
skrivet av: Desiré

Herregud vilken kärleksboll! Bokstavligt talat!

AAAAAAAAH

2008-10-14 @ 22:44:39
hemsid@: http://imgonnascrewyougently.blogg.se/

skriv nått:

namn:
spara dig

e-m@il: (publiceras ej)

url:

text:

Trackback
RSS 2.0