school is cool and all that jazz!

överallt så läser jag om folk som försover sig eller mår lite illa så dom skippar skolan. gör uppgiften hemma istället. det kan vara de allra minsta ursäkterna men valet att stanna hemma känns ändå liksom bättre än att "pallra sig iväg".

om det är nån grej jag skulle ha gjort annorlunda under gymnasiet så är det faktiskt det. jag önskar jag inte stannade hemma för det gjorde mig bara mer deprimerad. jag önskar jag åkte till skolan fast jag var försenad eller fast jag inte orkade tvätta håret. jag önskar jag hade mer disciplin, tvingat mig till det. jag ångar så grymt mycket att jag inte förstod skolans innebörd i ettan/tvåan, att jag var så upptagen med att tycka synd om mig själv istället för att plugga upp mina betyg & kanske utifrån det veta vad jag vill just nu. disciplin är inget man får medfött, sånt tränar man upp. det förstod jag aldrig & det ångrar jag. även fast jag vet att ingen kommer läsa det här & absolut inte ta det till sig det jag skriver om så önskar jag att alla som struntar i skolan tänker om & KICKAR ASS istället! för skolan är så jävla viktig &... JAG ÄLSKAR SKOLAN! jag saknar skolan heela tiden! inte just min förra skola, men att gå i skola, lära mig saker. man anar inte hur jävla rik man är, hur bra man har det. att slösa bort sånt för man hellre stannar hemma & chattar med nån man träffat på internet nån sömnlös natt är liksom. inte okej.

så därför. måste jag säga. jag är så hiiimla glad & stolt över att min lillebror får mvg:n efter mvg:n! jag kanske inte säger det till honom så ofta för jag är avundsjuk på att jag inte kämpade lika hårt som honom (sen, ja, det är skillnad om man trivs i sin skola, med sina kompisar eller ej. däremot vet jag av erfarenhet att man inte ger folk tillräckligt med chanser (började gilla min klass sista terminen i trean)). men jag blir nästan tårögd av stolthet på att han satsar på skolan. likadant med min kusin frida som snart är klar (några dagar kvar nu!!) med sin socionomutbilning. är så himla stolt!!! hon är ett år äldre än mig!

själv så har jag tid att titta på oprah på förmiddagarna. & gråta när will.i.am från black eyed peas betalar fyra ungdomars college-utbildning, som annars inte skulle ha råd att fortsätta plugga trots sina antagningar.

men okej, sjukt lätt att vara eftersmart. & okej, jag låter möjligtvis lite töntig här.
men ändå, blir lite IRRI!!!!!!

commentz
skrivet av: emma

du. jag. fattar. verkligen.

2009-12-09 @ 19:16:50
hemsid@: http://breathaway.blogg.se/
skrivet av: Desiré

Emma. Emma för fan! Vad har vi sagt. Ingen ångest!

Det stavas p o l l e n a l l e r g i.



Men ja, jag ångrar det också. Men visst fan fixade vi studenten ändå!

2009-12-09 @ 22:38:45
hemsid@: http://imgonnascrewyougently.blogg.se/
skrivet av: linnéa

so true babe jag ska pusha min lilsis lite mer. hon fick för sig att yogan är det viktigaste i hennes liv, så hon ba 2 cool 4 school-yoga mistress. men nu blir det andra bullar!!!! puss gullis

2009-12-10 @ 20:39:32
hemsid@: http://linneapur.blogspot.com
skrivet av: Anonym

Vilket sammanträffande att jag skrev en ganska så liknande text på min blogg för någon dag sen :p Ångrar mig jävligt mycket jag med måste jag säga

2009-12-10 @ 21:23:28
hemsid@: http://hibos.blogg.se/

skriv nått:

namn:
spara dig

e-m@il: (publiceras ej)

url:

text:

Trackback
RSS 2.0