16

väljer tunnelbaneplats genom att kolla in vilka människor jag helst skulle vilja lära känna de allra sista timmarna i mitt liv. för tänk om tbanan sprängs eller krockar & så får vi i vagnen lov att lära känna varandra & rädda varandra, typ som i film! alla ser så ledsna ut, alla har så bråttom. pappi lämnade jag av på sjukhuset när det blev för långtråkigt, när han ringde många timmar senare lät han jättenere pga narkosen & jag vart lite orolig att han mådde dåligt, kanske ville ha mig där. klockan sisådär tolv möter jag nadja vid slussen & vi spatserar runt på söder, köper sallad & mackor & förtär oss vid bågen. hon är ungefär lika snygg som alltid om inte snyggare, möjligtvis. köper nybakta våfflor med glass i gamla stan & sitter på trottoaren när andreas kommer & möter upp. obligatoriska turistfoton, turistbesök mm. säger vi kommer aldrig mer ses igen som vanligt till andreas & dumpar honom på tuben för att istället köpa pumps, vit tisha & se på astrid lindgren utställningen. det är fortfarande sol vid klockan sex när jag beger mig ensam till hostelet igen för att avnjuta ensamheten. kokhet om kinderna. parmaskinka smak i munnen, jättesugen på kyckling. blir förmodligen så att jag springer ner på ica alternativt seven eleven, köper nått exlusivt & sitter ensam på rummet & kollar på amelie ikväll. int så illa pinkat, really.

commentz

skriv nått:

namn:
spara dig

e-m@il: (publiceras ej)

url:

text:

Trackback
RSS 2.0