107

okej jag slipper sporta men liksom inget jag skulle gjort ändå. istället ska jag under mitt efterlängtade lov jobba 0700-1830. känner redan hur otroligt sjuk jag kommer bli. plus att jag måste skicka iväg massa sommarjobbsansökningar. förra året skickade jag iväg endast ett & fick det, men tror knappast jag kommer få sån tur i år. eller såhär: har högre krav på sommarjobb i år. jag är alltid superorolig & har största ångesten någonsin innan varje sommar typ. mest för att alla verkligen TJATAR! (alla: farmor mamma & pappa.) hata att just mina föräldrar är från arbetarklassen (well asså)& inte kan fixa jobb tiiiill mig genom "kontakter" eller ge "sommarpengar" ändå. attityden är mer: om du inte får jobb kommer du inte klara något i ditt liv & du kommer förmodligen sluta som fälthora i det krig DU kommer orsaka. eller ah okej kanske överdriver, men bara lite! fast ah. okej. erkänner. jag HATAR folk som har sånna föräldrar, alltså som bah "men du kan ju häfta lite papper på mitt företag sen drar vi till båstad" eller "aja men du bör ju njuta av sommarlovet medan du är ung! vi gör såhär bäbis, du får fortfarande ditt studiebidrag plus en sommarbonus på 500 varje månad. menar okej det är inte så mycket men alltid något! sen tänkte jag & pappa att vi skulle dra till kreta så du kommer ju liksom inte ha tid med sommarjobb ändå hihi". så okej halva mig vill typ piska & uppfostra alla ungdomar själv & tvinga alla som inte får sommarjobb att gå på gatan men halva mig vill typ grina & skrika "ni vet inte vad ni ber oooom" för att sen tröstas med glass & disneyfilm. normalt i guess.

fick asstor allergiskreaktion av min lunchlåda tills imorgon men min lathet orkade inte göra något nytt så förhoppningsviiiis jobbar jag bara halvdag imorrn (spendrar andra halvan av dagen på sjukhus där dom försöker få mig att andas normalt istället)

commentz
skrivet av: iva

mina föräldrar tjatar osså om hur jag borde jobba & plögga mer än andra mänskor eftersom jag int kan bli nåt genom kontakter & för att har ett öh osvenskt namn :( men jag vill ju verkligen inte bli nåt överhuvutaget!!! jag skulle va världens lyckligaste om jag bara hade ett varmt ställe att sova på hur skabbigt det än var, lite mat, en katt + kanske råd att gå på tivoli en gång i halvåret. kan väl soc ordna tycker man after all the trouble ive been thru (hehe eeh)!

2008-02-24 @ 22:40:20

skriv nått:

namn:
spara dig

e-m@il: (publiceras ej)

url:

text:

Trackback
RSS 2.0